|
Dungeonrpg.fora.pl Forum poświęcone grom RPG a w szczególności Dungeons & Dragons
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Śro 15:33, 26 Kwi 2006 Temat postu: Gothic |
|
|
Gothic - komputerowa gra fabularna opracowana przez firmę Piranha Bytes. Polską lokalizację zrealizowała firma CD Projekt.
Jest to pierwsza cześć całej serii gier, opowiadających o przygodach Bezimiennego - jak się później okazuje - boskiego wybrańca. Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w Kolonii - dolinie wyspy Khorinis otoczonej przez magiczną barierę, spełniającą rolę więzienia, zwanej "Górniczą Doliną". Więzienie to stworzyli magowie na zlecenie króla Rhobara II, który potrzebował ogromnych ilości magicznej rudy, by produkować z niej broń dla swej armii. Król pokonał niemal wszystkich wrogów swego królestwa, z wyjątkiem Orków. Orkowie nigdy nie grzeszyli sprytem czy inteligencją, jednak mieli potężną przewagę w postaci ogromnej siły i determinacji w walce z ludźmi. Król potrzebuje wszelkich środków. Historia zaczyna się, gdy główny bohater, Bezimienny, trafia do Górniczej Doliny jako kolejny, na pozór zwyczajny, skazaniec. Przed wrzuceniem go za barierę, które przepuszcza wszystko z zewnętrznego świata, lecz stanowi śmiertelną przeszkodę dla żywej materii wewnątrz, otrzymuje od tajemniczej osoby list z misją dostarczenia owej przesyłki do Magów w Kolonii. W Dolinie od czasu buntu więźniów panują bardzo określone zasady. Gracz może przyłączyć się do jednego z istniejących wewnątrz Kolonii obozów:
Stary Obóz
Najstarszy, niegdyś jedyny obóz, posiada kopalnię magicznej rudy. Tylko ten obóz prowadzi wymianę z królem, chociaż także Nowy Obóz posiada swoją kopalnię. Z trzech obozów tylko ten nie chce znisczyć bariery, jego celem jest tylko handel z królem i obozem bractwa.
Nowy Obóz
Obóz, powstały jako efekt rozłamu w Starym Obozie, dąży do zniszczenia magicznej bariery i uwolnienia jej więźniów poprzez detonację wielkiego kopca rudy. Składa się głównie z degeneratów i przestępców. W tym obozie nie ma zasad, a prawo to tylko abstrakcyjne pojęcie.
Obóz Bractwa Śniącego
(alternatywnie: Obóz na Bagnie, Obóz Sekty) - obóz, którego członkowie czczą Śniącego, ducha, który ma im pomóc w odzyskaniu wolności. W rzeczywistości Śniący jest demonem, którego bohater pokonuje na koniec gry. Przez resztę więźniów członkowie bractwa są uważani za "świrów" i "wariatów", być może za malunki na ciele, dziwne stroje i brak jakiegokolwiek owłosienia.
Trójwymiarowy świat gry obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Rozmawiamy z innymi postaciami w celu uzyskania informacji, zabijamy potwory oraz wykonujemy zlecenia (questy) ważne dla fabuły gry oraz zadania poboczne . Za wszystkie te czynności otrzymujemy punkty doświadczenia , potrzebne do nabywania nowych umiejętności. Gra została w pełni zlokalizowana, włącznie z kwestiami mówionymi, na język polski przez zespół CD Projektu.
Kraina przedstawiona w grze to typowy quasi-średniowieczny świat fantasy, pełen magii, zamieszkany przez przez różne dziwne stwory. Na początku decydujemy, do którego z trzech stronnictw (patrz wyżej) chcemy się przyłączyć. Niezależnie jednak od wyboru prędzej czy później trafiamy na główną ścieżkę, oś całej przygody. Gra jest liniowa, lecz w zamian opowiedziana historia obfituje w zwroty akcji i nieoczekiwane wydarzenia. Bezimienny w czasie swej przygody natyka się zarówno na postaci przychylne mu (Gorn, Milten, Lester i Diego), neutralne jak i wrogie. W krainie możemy się również natknąć na niebezpieczne kreatury np: ścierwojady, zębacze, trolle i inne. Kolonię zamieszkują też Orkowie, toczący wojnę z królestwem Mytany.
Rozwój postaci
Jako, że jest to gra fabularna, postać bohatera może być rozwijana. Następuje to poprzez zdobywanie punktów doświadczenia i w efekcie, kolejnych poziomów. Statystyki postaci można zwiększać tylko u nauczycieli. To samo tyczy się nauki zaklęć. Autorzy serii Gothic, firma Piranha Bytes, w przeciwieństwie do autorów systemu Dungeons & Dragons poszli w drugą stronę i dążyli do maksymalnego uproszczenia go. Toteż statystyki postaci zostały ograniczone do siły, zręczności, maksymalnej many i zdrowia. Zaś umiejętności postaci to otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa, skradanie się, umiejętności łowieckie (usuwanie pazurów/kłów, skórowanie itp.), kowalstwo, alchemia. W drugiej części serii dodano jeszcze tworzenie run. Są też statystyki dotyczące umiejętności w posługiwaniu się bronią jedno- i dwuręczną, oraz łukami i kuszami. Dla każdego z tych typów broni są osobne statystyki, które zmieniamy ucząc się u trenerów.
Znacznie trudniejszy niż w pozostałych częściach, jest rozwój postaci w "Nocy Kruka".
Mody (modyfikacje)
Do pierwszej części sagi powstały modyfikacje (mody). Największym jest Diccuric. Powstało do niego spolszczenie. Ów mod zmienia całkowicie fabułę i świat, można powiedzieć, iż jest to samodzielna gra korzystająca jedynie z silnika Gothica.
Kolejne części
Jako że Gothic stał się uznanym przedstawicielem tego gatunku gier, powstały kolejne dwie gry z tej serii - Gothic II oraz dodatek Gothic II:Noc Kruka, które powtórzyły sukces pierwszej części.
W drugiej części, bohater eksploruje pozostałe tereny wyspy Khorinis, oraz jej stolicę, o tej samej nazwie. Wraca do Górniczej Doliny (miejsce, gdzie dawniej znajdowała się Kolonia), aby pokonać smoki wezwane przez Śniącego - demona pokonanego w pierwszej części.
Dodatek do drugiej części - "Gothic II: Noc Kruka" - zawiera nowy wątek fabularny, który umożliwia grę przez kolejnych kilka/kilkanaście godzin. Wątek ten wpleciony jest pomiędzy II, a III akt rozgrywki, jednak gracz może spokojnie przystąpić do przejścia nowej fabuły, nawet w późniejszych etapach gry. Umożliwia on także przyłączenie się do Piratów i Bandytów, dodaje do gry kilka nowych przedmiotów, sporo nowych postaci niezależnych, nową krainę do eksploracji (Jharkendar) i inne elementy.
Kolejna część, Gothic 3, której premiera zapowiedziana jest na połowę roku 2006, rozgrywa się już na kontynecie, w królestwie Myrtany. Większość krainy została zajęta przez Orków, a miasta, które są jeszcze w stanie się bronić wypowiadają posłuszeństwo królowi Rhobarowi. Fabuła przedstawiona w kolejnej części sagi ma być, w odróżnieniu od Gothica I i II, nieliniowa. Możliwe będzie przyłączenie się do ludzi, orków, bądź pozostanie neutralnym, a od naszych poczynań zależało będzie zakończenie gry (trzy możliwości).
Podobne gry
Za największego konkurenta Gothica uznaje się grę "The Elder Scrolls III: Morrowind", natomiast z trzecią częścią - Gothic 3, konkuruje "The Elder Scrolls IV: Oblivion". Realnym przeciwnikiem wydaje się być również gra The Witcher (Wiedźmin) tworzona przez polskie studio CD Projekt RED.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Elminster
Burmistrz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Śro 19:41, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to Morrowind jest lepsze niż Gothic. W Gothicu jest niewygodny interfejs i ekran ekwipunku. Nie ma też tam wiele różnych przedmitów - tylko kilka różnych broni i zbroi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dante
Mieszkaniec
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 19:56, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
aaa tam Gothic rox :] Morrowind jest wedlug mnie troche gorszy...jakis taki dziwny...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Czw 7:26, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Dla mnie Gothic jest taki średni. Są zarówno lepsze gry, jak i gorsze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Elminster
Burmistrz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Pią 9:51, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dante napisał: | aaa tam Gothic rox :] Morrowind jest wedlug mnie troche gorszy...jakis taki dziwny... |
Mój kolega mówi, że tam "mają głowy jak żarówki" .Ale ponoć oblivion ma być lepsze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Thamior Siannodel
Z-ca burmistrza
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 1431
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: Pią 10:00, 05 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
"Ponoć" to dobre słowo. Wstrzymaj się przed oceną, dopóki nie zacniesz grać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|